دانلود کتاب ترجمه زیارات ذبیح آل محمّد العاشورائیّة
آثار آیةالله تربتی کربلائی
آثار آیةالله تربتی کربلایی
درباره
حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: مَنْ أَحَبَّنا بِقَلْبِهِ، وَ نَصَرَنا بِيَدِهِ وَ لِسانِهِ، فَهُوَ مَعَنا فِي الْغُرْفَةِ الَّتي نَحْنُ فيها. هر آن كس كه ما را در دل دوست بدارد، و با دست و زبانش ما را يارى دهد، پس او روز قيامت در جايگاهى كه ما هستيم با ما خواهد بود. الأمالی شیخ مفيد: ص33 مجلس٤ ح‏8 و بحار الأنوار: ج٢٧ ص١٠١ ح٦٤.
لینک های مفید
دعا برای فرج : اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً .
دانلود کتاب ترجمه زیارات ذبیح آل محمّد العاشورائیّة

كتاب زيارات ذبيح آل محمّد العاشورائيّة

 

پيامبرخدا فرمودند:... سوگند به كسي كه مرا به حق به پيامبري برانگيخت! همانا حسين بن علي در آسمان عظيم تر و بزرگتر از آن است كه در زمين است، پس به درستي كه سمت راست عرش خداوند چنين نگاشته شده است: [همانا حسين] چراغ هدايت و كشتي نجات است و اوست امام بدون هيچ شبهه و شكّي (و پيشواي نيكويي و ميمنت) و امام عزّت و افتخار و درياي علمو ذخيره... .

اداي حقّ رسالت پيامبر اكرم، مودّت اهل بيت ايشان است و اين مودّت شامل اقرار به ايشان و منزلت هاي ايشان و اظهار محبّت نسبت به ايشان و نيز زيارت آنهاست، مخصوصاً زيارت امام حسين عليه السّلام به خصوص در روزهاي مخصوص است و از جمله برترين اوقات زيارت امام حسين عليه السّلام روز عاشوراء است و برترين مكان ها، حرم شريف حضرت در شهر مقدّس كربلا است.

زيارت امام حسين عليه السّلام تجلّي ايمان و اداي حقّ پيامبر و اهل بيت پاك ايشان است ـ همان كساني كه علّت به وجود آمدن عالم و نيز سبب تشريع دين و معيار براي دريافت پاداش و جزاي اعمال هستند و همان كساني كه ستون هاي توحيد خداوند و اساس دين هستند ـ.

زيارت امام حسين عليه السّلام، اجابت ايشان در روز عاشوراست هنگامي كه ندا دادند: آيا كسى هست كه از حرم پيامبرخدا دفاع كند؟ آيا خداپرستي هست كه در مورد ما از خدا بترسد؟ آيا دادرسى هست كه به اميد پاداش خداوندى به داد ما برسد؟ آيا ياورى هست كه به اميد آنچه نزد خداست ما را يارى كند؟

اين كتاب كه با نام ((زيارات ذبيح آل محمّد العاشورائيّة)) چاپ و انتشار يافته است، شامل هفت باب در فضيلت زيارت امام حسين عليه السّلام و نيز پنج زيارت مخصوص به آن حضرت در روز عاشورا و زيارت برادر ايشان حضرت اباالفضل العباس عليه السّلام و زيارت وداع ايشان و نيز زيارت وداع حضرت سيّدالشّهداء عليه السّلام و شهداء عليهم السّلام از مصدرهاي اوليّه، همراه با ذكر اختلاف  واژه ها از نسخه هاي متعدّد آن، است.

ابواب فضيلت زيارت امام حسين عليه السّلام شامل هفت باب با عناوين زير است:

1. <<باب>>: زيارت امام حسين عليه السّلام واجب است

2.<<باب>>: حرم امام حسين عليه السّلام... زيارتگاه خدا و پيامبران و اهل بيت عليهم السّلام

3.<<باب>>: فضيلت زيارت امام حسين عليه السّلام

4.<<باب>>: زيارت امام حسين عليه السّلام معادل حج و عمره و...

5.<<باب>>: فضيلت بيتوته و زيارت امام حسين عليه السّلام شب و روز عاشوراء در حرم

6.<<باب>>: نوادر

7.<<باب>>: آداب زيار ت امام حسين عليه السّلام

احاديث بسياري درباره تربت مقدّس حرم مطهّر امام حسين علیه السّلام و استشفاء به آن و احاديث در فضيلت زيارت آن حضرت در اوقات مخصوصه همچون شب و روز جمعه و عرفه و عيد فطر و قربان و نيمه شعبان و غير اينها از اوقات مخصوصه زيارت آن حضرت وجود دارد كه خواستاران آنها را به دائرةالمعارف بزرگ حديث شيعه <<بحارالأنوار:98>> و موسوعه ارزشمند <<تفصيل وسائل الشّيعة:14>> و <<مستدرك الوسائل:10>>و <<جامع احاديث الشّيعة چاپ اوّل:12 و چاپ دوّم:15>> ارجاع مي دهيم

 

دانلود کتاب با حجم 5.75 مگابایت